Eti─Źna na─Źela

ETI─îNA NA─îELA V KARITAS

1. Eti─Źnost – “zrcalo” ravnanja sodelavcev Karitas
Pri slu┼żenju posamezniku, dru┼żini, skupini, dru┼żbi se sodelavci Karitas v duhu evangelija ravnajo po na─Źelih eti─Źnosti – ob─Źe dobrega.

2. Prostovoljnost – posebna kvaliteta in odlika karitativnega dela
Prostovoljno delo je osnovno na─Źelo Karitas. Prostovoljci, honorarni in redno zaposleni sodelavci, si prvenstveno prizadevajo za pomo─Ź ─Źloveku v stiski in ne za finan─Źno, pohvalno ali statusno nagrado za svoje prizadevanje.

3. Pomo─Ź drugemu v stiski je samopomo─Ź v osebni rasti
Sodelavci Karitas se zavedajo, da karitativno delo ni le nenehno dajanje ljudem v stiski, ampak obenem tudi u─Źenje po ─Źlove┼íki, strokovni, kr┼í─Źanski strani. Slu┼żenje bli┼żnjemu je pogojeno s pozitivnim odnosom do sebe in svojega dela, saj ljubezni do bli┼żnjega ni v polnosti brez ljubezni do sebe.

4. Dol┼żnost stalnega izpopolnjevanja
Sodelavci Karitas se zavedajo nujnosti stalnega osebnostnega in strokovnega izobra┼żevanja. Udele┼żujejo se usposabljanj, ki jih pripravlja Karitas, Cerkev, dru┼żbene in dr┼żavne institucije.

5. Sodelovanje in medsebojna pomo─Ź sodelavcev Karitas
Sodelavci Karitas kot bratje in sestre v Kristusu gojijo ─Źut in sposobnost sprejemanja razli─Źnih darov in poti slu┼żenja, spo┼ítujejo znanje in izku┼ínje drug drugega, si medsebojno pomagajo in usklajujejo svoje delo v korist tistih, ki potrebujejo pomo─Ź.

6. Sprejemanje razli─Źnosti prosilcev pomo─Źi
Sodelavci Karitas pomagajo posamezniku, dru┼żini, skupini ne glede na biolo┼íke, osebnostne, statusne, nacionalne, verske, ideolo┼íke in politi─Źne razlike. Vse osebe, potrebne materialne, duhovne ali du┼íevne pomo─Źi, sprejemajo tak┼íne, kot so in se pri delu z njimi opirajo na pozitivne strani njihovega ┼żivljenja.

7. Spo┼ítovanje ─Źlovekove enkratnosti in dostojanstva
Ob nudenju pomo─Źi ljudem v stiski sodelavci Karitas varujejo dostojanstvo, zasebnost, osebno psihofizi─Źno in duhovno integriteto in individualnost posameznika, upo┼ítevajo njegovo kulturo in vrednote. Varujejo njegove zaupne podatke in spo┼ítljivo govorijo o njem tudi v njegovi odsotnosti.

8. Pomo─Ź ljudem v stiski je vzgoja za samostojnost in samopomo─Ź
Sodelavci Karitas pomagajo ljudem v stiski k ─Źim ve─Źji samostojnosti. Pri tem upo┼ítevajo njihovo telesno in du┼íevno zdravje. ─îlove┼íko, strokovno, ─Źustveno ve┼żejo prosilca nase do te mere, da je to v korist njegove du┼íevne stabilnosti.

9. Prednostna naloga – nepokrite socialne stiske
Sodelavci Karitas odkrivajo na svojem obmo─Źju nove socialne stiske in javnost, predvsem dr┼żavne socialne ustanove nanje opozarjajo ter predlagajo mo┼żne re┼íitve. Po svojih mo─Źeh in sposobnostih pomagajo in sodelujejo v ┼íir┼íem dru┼żbenem procesu pomo─Źi.

10. Za┼í─Źita ┼íibkih osebnosti v javnosti
Sodelavci Karitas varujejo posameznike, skupine ali dru┼żine pred neustreznim obravnavanjem, razgaljanjem in mo┼żnimi zlorabami v medijih in javnosti. Informacije morajo ┼í─Źititi zasebnost in koristiti posamezniku, skupini ali dru┼żini ter omogo─Źiti nemoten potek pomo─Źi.

11. Varovanje dobrega imena Karitas
Sodelavci Karitas si prizadevajo za spo┼ítljive in prijazne odnose med seboj, morebitne nesporazume ali spore urejajo osebno in v duhu evangelija. Obsojajo obrekovanje in omalova┼żujo─Źe govorjenje o drugih sodelavcih. Vedno varujejo dobro ime Karitas.